Bjarke Mogensen

Den 22. april 2018 kl. 14.00 kommer Bjarke Mogensen i Thisted Musikteater og giver os et indblik i hvad et accordeon kan, vel at mærke hvis det bliver håndteret af en virkelig accordeonist i verdensklasse!

Bjarke Mogensen har vundet et hav af priser. I 2011 vandt han sammen med Rasmus Kjøller i duoen MYTHOS P2's Kammermusikkonkurrence.

Han har blandt andet samarbejdet som solist med Kremerata Baltica, Moscow Virtuosi, Det Slovakiske National Orkester, Prague Radio Orchestra, DR SymfoniOrkestret, DR UnderholdningsOrkestret, Copenhagen Phil, Århus Symfoniorkester, han har spillet i Carnegie Hall i 2011 som den første skandinaviske accordeonist.

Vi havde besøg af ham til vores generalforsamling for nogle år siden, hvor han uventet dukkede op sammen med Morten Lyngs, som vi havde inviteret til at spille til koncerten.

Bjarke Mogensen

Foto: Martin Mydtskov Rønne.

Bjarke Mogensen er en meget alsidig musiker. Nu får vi ham på besøg med en solokoncert.

Han spiller værker af Scarlatti, Piazzolla og Tjajkovskij samt et nyt værk af Svend Hvidtfelt Nielsen.