Generalforsamling og koncert

Ordinær generalforsamling afholdes tirsdag den 9. maj 2017 kl. 19.00 i Thisted Musikteater.
Generalforsamlingen foregår i Gobelinsalen. Dagsorden ifølge vedtægterne.

Efter generalforsamlingen er der offentlig koncert kl. 20.00.
Det er lykkedes Thisted Musikforening i forbindelse med generalforsamlingen at få den spanske klarinetist David Botella Pascual til at give en solokoncert samt fortælle om musikken, sin uddannelse, sit instrument og om hvordan det er at spille kammermusik og være solo-klarinetist i et symfoniorkester.

David Botella Pascual er født i Alicante på den spanske østkyst og startede med at spille klarinet som 9 årig. Han afsluttende sin bachelor i 2011 ved musikkonservatoriet i Murcia. I 2012 tog han i Danmark en mastergrad på Det Jyske Musikkonservatorium i Aarhus hos lærerne Bue Skov og Mathias Kjøller.
Hans musikalske talent og kvalitet gjorde, at han allerede under studierne samarbejdede med både Aarhus og Aalborg Symfoniorkestre foruden Aarhus Sinfonietta. Efter afsluttet mastergrad fortsatte han studierne ved Kungliga Musikhögskolan i Stockholm, hvor han tillige spillede med Sverige Radios Symfoniorkester, Stockholm Filharmoniske Orkester og Västerås Sinfonietta. Siden november 2015 og til december 2016 har han været kontraktansat som solo klarinetist ved Aalborg Symfoniorkester.

Når koncerten er slut kl. ca. 21.00, vil der være et let traktement.

David Botella Pascual