Thisted Musikforening

noder

MIRA Kvartetten spiller nordisk musik

Søndag den 3. februar 2019 kl. 14.00 får vi igen besøg at MIRA Kvartetten i Thisted Musikteater. MIRA er Thisted Musikforenings "husensemble", og vi glæder os hver gang de besøger os.

Mira-kvartetten blev dannet i 1999 og kan således fejre 20-års jubilæum. Fire musikere med stor erfaring og et glødende engagement i kammermusikkens store univers, har opbygget et ensemble, der er efterspurgt, og som spiller et stort antal koncerter hvert år.

I de mange år kvartetten har bag sig, har den opbygget en trofast og begejstret publikumsskare, som er stadigt voksende.

Kontakten til publikum og fordybelse i udtrykket er absolut i centrum. Mira-kvartettens repetoire har rod i de klassiske kvartetter, men kvartetten har også spillet en stor del af de romantiske kvartetter og også nyere værker.

Der lægges stor vægt på  spændende og kontrasterende program sammensætninger, der får værkerne til at udgøre en spændende helhed.

I 2019 fejrer Foreningen Norden 100 års jubilæum, og derfor vil MIRA Kvartetten spille et program med nordisk musik.
Vi skal høre strygekvartet nr 1 “Quartettino” af Rautavaara, Griegs 2. strygekvartet og en strygekvartet af Carl Nielsen.

MIRA-Kvartetten

MIRA Kvartetten består af:
Signe Madsen, som er koncertmester i Århus Sinfonietta (violin),
Birgitte Bærentzen Pihl, solospiller i Aarhus Symfoniorkester (violin),
Anna Dahl, solospiller i Aalborg Symfoniorkester (bratsch) og
Vincent Stadlmair, solocellist i Aalborg Symfoniorkester.