Søndag den 14. oktober kommer duoen Villén og Sjølin, fløjte og guitar, i Thisted Musikteater

Karisma – virtuositet – inderlighed – originalitet er nogle af de ord, der kan sættes på Fløjte-guitar duoen Villén & Sjølin, som åbner sæsonen i Thisted Musikforening.

De er begge uddannede fra solistklassen på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium, hvor de begyndte deres musikalske partnerskab i 2015. Det er blevet til et utal af koncerter siden, og duoen har udviklet et unikt samspil. De optræder i mange sammenhænge, det være sig kirkekoncerter, i virksomheder eller musikforeninger.

Villén og Sjølin

Villén & Sjølin modtog i 2017 midler fra “Carl Nielsen og Anne Marie Carl- Nielsens legat” til indspilning af en ren Carl Nielsen cd i egne arrangementer. Samlingen af Carl Nielsens musik blev til bl.a. for at udvide repertoiret af Carl Nielsens værker til fløjte/guitar- konstellationen og en ny indspilning med Nordiske Lyriske stykker ser dagens lys i 2019.

Ved koncerten spilles et godt blandet og virtuost program med nordisk musik og bl.a. Bach og Piazzolla.